ИМАГИНАРНА РЕДАКЦИЈА

Да ли је могуће створити једну Скоро имагинарну редакцију Сазвежђа З од барем хиљаду сталних и повремених сарадника, који живе не само у Србији и на Балкану, у Европи, већ широм ове планете на којој живимо? На којим основама, одмах ће питати, евентуални сарадници. Па, вероватно, за почетак, најуопштеније речено, на основама интелигенције и фантазије. Сатеран у своје време, као уредник "Заветина", у гето малих тиража, видео сам, захваљујући интернету и електронским издањима, да има више него што се може замислити квалитетних људи, апсолутно непознатих најширој јавности, али особа драгоцено различитих, сензибилних, широких интересовања, која се повремено испоље на тзв. друштвеним мрежама, у препоручивању и овидљавању - много чега што би остало непознато, сакривено, потиснуто, девалвирано, затрпано стихијом официјализма или инерције. Не мислим само на писце. И не позивам никог, да се разумемо; сам ћу покушати да откривам и препоручујем понешто од онога, што би могло,да подстакне, на покушај стварања једне скоро имагинарне редакције... - Списак прихваћених чланова ИМАГИНАРНЕ РЕДАКЦИЈЕ је тајна. Видљив је само врх тога леденог брега... издавач (БелаТукадруз)

Мој школски Вергилије!

Мој школски Вергилије!
Датирано: 20.августа 1944.

символи и сигнали

"Сав мисаони (духовни),свет представљен је тајанствено у символичним сликама у свету чувственом за оне који имају очи да виде; и сав свет чувствени закључен је у свету мисаоном" (М. Исповедник: Тајноводство, глава II). То виде они који имају очи да виде, што значи: који су писмени те знају да читају по смислу, или, другим речима: којима је духовни вид отворен те могу да гледају духом духовно, а не само телесним очима телесно. (Свети владика Николај Велимировић: Символи и сигнали, стр. 13)

ИЗБОР. Имагинарна редакција

Вреди погледати

БЛАГО

ПОЗНАЊЕ ИСТИНЕ

..
..


"Знамење", Пирот,издавачка кућа при
манастиру Св. велик. Димитрија
стр. 27-29


ГЛАВА 3.познање истине


Како је Бог дух, то и сва истина мора риги духовна. Јер Бог и истина једно је и исто.
Када ми говоримо о чувственим предметима, о њиховим својствима и односима, па кажсмо: то и то је истина, ми не мислимо на истину у апсолутном и вечном смислу него у  смислу релативном и практичном. Јер у апсолутном смислу само је Бог вечна и неприкосновена истина.
Значи ли то, да је створена природа лаж? Боже сачувај! Али она може да се представи као лаж за два типа људи: за европског материјалисту и за индијског нихилисту.*. Када митеријалист каже: ова природа, коју ми гледамо и опажамо, са целим збиром својих опажљивих особина и дејстава, представља сама собом сву истину, сву стварност, све што уопште може да постоји - тада се природа заиста јавља ко лаж. Исто тако природа се јавља као  лаж,  сва  с   краја  у  крај,  духу нихилиста, кад овај  исповеди  и рекне: ова природа са свима својим особинама и дејствима јесте обмана, сан, ништа.
 И тако и онај ко тврди, да је чувствена природа сушта истина, као и оиај ко каже, да је чувствена природа лаж, сан и илузија -обојица исказују подједнаку неистину.
Природа је символ истине. Физички свет је видљиви израз невидљивог духовног света. Онај први - символ, овај други - смисао символа, дух и стварност.
Кад хришћански песник, свети Јован Дамаскин, каже:
ваистину сујета је све,
живот је сен и сан -
он не мисли ни издалека као будијски нихилист. Он гледа визионарским духом у стварни и вечити живот, према коме је телесни живот на земљи заиста као сен и сан. Сујетом назива он све оно за чим недуховни људи јуре у овоме свету тражећи истину и срећу. Сам по себи свет овај није обмана, јер му је Творац Бог истинити. Из извора истине како би могла истећи лаж, кад је нема у самом извору? Но свет може да изгледа обманом за онога, ко у њему тражи оно што он нема и ннје. Као кад би ловио месец у води!

* Нихилиста има две врсте: политичких и философских. Овде се мисли на философског нихилисту.


Нема коментара:

Постави коментар